گروه گردشگری، مهاجرتی و آموزشی اقلیما

گروه گردشگری، مهاجرتی و آموزشی اقلیما

گروه اقلیما شرکتی فعال در حوزه‌ی خدمات بین‌المللی است که با اتکا بر دانش و پژوهشِ اعضایی متعهد و کاردان، درچهار سال گذشته به سرعت در حال رشد و گسترشِ فعالیت‌های حرفه‌ای خود بوده است.
گروه گردشگری، مهاجرتی و آموزشی اقلیما

گروه گردشگری، مهاجرتی و آموزشی اقلیما

گروه اقلیما شرکتی فعال در حوزه‌ی خدمات بین‌المللی است که با اتکا بر دانش و پژوهشِ اعضایی متعهد و کاردان، درچهار سال گذشته به سرعت در حال رشد و گسترشِ فعالیت‌های حرفه‌ای خود بوده است.

ثبت شرکت در دبی

مزایای ثبت شرکت در دبی چیست؟ چه نوع شرکت‌هایی را می‌توان در دبی ثبت کرد؟ با ثبت شرکت در دبی چه نوع ویزایی دریافت خواهد شد؟ آیا با ثبت شرکت در دبی می‌توان اقامت دائم کشور امارات را گرفت؟ گرفتن چه مجوزهایی برای ثبت شرکت در دبی الزامی است؟ برای ثبت شرکت در دبی باید متقاضی دارای چه شرایطی باشد؟ هزینه‌های اصلی و جانبی ثبت شرکت در دبی چگونه است؟ چه مراحلی را باید برای ثبت شرکت در دبی طی کرد؟ چقدر طول می‌کشد تا پروسه‌ی ثبت شرکت در دبی به اتمام برسد؟

پیشرفت چشمگیر کشور امارات و به ویژه شهر دبی در سال‌های اخیر، در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تکنولوژی، تجاری و ... سبب جلب نظر سرمایه‌گذاران سراسر جهان به این شهر مدرن شده است. نرخ مالیات بر درآمد صفر درصد، عدم نیازمندی به ارائه مدرک زبان و یا مدارک تحصیلی، تسهیل روند ثبت شرکت و ... همگی از جمله مزایایی است که از سوی دولت در جهت جذب سرمایه خارجی بیشتر در نظر گرفته شده است. از آنجایی که در سال‌های اخیر اخذ اقامت دائم امارات از طریق ثبت شرکت در دبی به عنوان روشی سریع و تضمینی رواج پیدا کرده است، قصد داریم در این مقاله به شرح کامل جزئیات ثبت شرکت در دبی بپردازیم.

 

مزایای ثبت شرکت در دبی

پیش از اینکه به بررسی چگونگی ثبت شرکت در دبی بپردازیم، بهتر است با مزایایی که این روش دارد، آشنا شوید:

·         عدم نیاز به ارائه مدرک زبان

·         عدم نیاز به ارائه مدارک تحصیلی و یا سوابق کاری و ... (به جز برخی مشاغل مورد نیاز به اخذ مجوز حرفه‌ای)

·         عدم نیاز به استخدام کارمند بیمه‌ای

·         امکان اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت در دبی با تعداد دفعات تمدید نامحدود

·         امکان اخذ اقامت برای خانواده متقاضی اصلی و تمامی شرکا

·         بهره‌مندی از امکان تحصیل و بیمه سلامت در دبی

·         عدم نیاز به داشتن کفیل اماراتی و امکان مالکیت صددرصدی شرکت

·         نرخ مالیات بردرآمد صفر درصد

·         عدم نیاز به اثبات سوددهی شرکت برای تمدید اقامت

·         امکان افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در دبی

·         فرصت تجارت آزاد در بازارهای جهانی با ثبت شرکت در دبی

·         عدم نیاز به اجاره و یا خرید دفتر برای ثبت شرکت در دبی (از طریق ثبت شرکت با دفتر مجازی)

·         فرصت شرکت درمناقصه‌های دولتی دبی و امارات با ثبت شرکت

·         امکان خرید ملک و مستغلات در دبی

·         امکان صدور جاب آفر برای استخدام نیروهای خارجی متخصص در حوزه‌های مورد نیاز حتی از ایران

             

معرفی انواع شرکت‌ها برای ثبت در دبی

متقاضیانی که می‌خواهند برای ثبت شرکت در دبی اقدام کنند، می‌توانند یکی از این 12 نوع شرکت را انتخاب کنند:

شرکت مشارکت عمومی

General partnership

شرکت با مسئولیت محدود

Limited liability company (LLC)

شرکت مشارکت محدود

Limited partnership

شرکت سهامی عام

Public joint stock company (PJSC)

شرکت سهامی خاص

Private joint stock company (PrJSC)

شرکت سهامی

Civil company

شعبه شرکت‌های محلی

Local company branch

شعبه شرکت‌های حوزه خلیج فارس

GCC company branch

شعبه شرکت‌های خارجی

Foreign company branch

شعبه شرکت‌ها در منطقه آزاد

Free zone company branch

هولدینگ

Holding companies

شرکت غیرسهامی

Sole establishment

 

از میان تمامی این 12 نوع شرکت، پیشنهاد ما ثبت سه شرکت‌ زیر است:

شرکت‌های سهامی (Civil Company): شرکت سهامی یا مدنی مخصوص مشارکت تجاری متخصصانی چون: پزشکان، وکلا، مهندسان و حسابداران و ... است. این شرکت به صورت صددرصدی تحت مالکیت شرکا خواهد بود. (البته به جز شرکت مهندسی عمران)

شرکت‌های غیرسهامی (Sole Establishment): اگر مجوز تجارت شخصی دریافت کرده باشید، می‌توانید برای ثبت یک شرکت غیرسهامی اقدام کنید. در این نوع شرکت نیز مالکیت صددرصدی تمامی امور مالی و مدیریتی با مالک آن خواهد بود.

شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC): برای ثبت چنین شرکتی باید حداقل دو شریک وجود داشته باشد و مسئولیت هر یک براساس میزان سرمایه آنها مشخص خواهد شد.

 

مجوزهای لازم برای ثبت شرکت در دبی

یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت در دبی، گرفتن مجوزهای لازم است.

مجوز صنعتی (Industrial License): اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری در زمینه تولید و پردازش کالا را دارید، باید مجوز صنعتی دریافت کنید. برای کسب و کارهای دارای این مجوز، متاسفانه امکان ثبت شرکت با دفتر مجازی وجود ندارد و حتما باید دفتر اداری یا محلی برای تولیدات صنعتی وجود داشته باشد.

نکته مهم: متقاضیانی که قصد ثبت شرکت تولیدی و صنعتی را دارند، مالک صددرصدی شرکت خود نخواهند بود و سهم آن‌ها در بیشترین حالت 49% بوده و باقی سهم متعلق به کفیلی است که در امارات نماینده شرکت شما خواهد بود.

مجوز حرفه‌ای (Professional License): گرفتن این نوع مجوز برای مشاغلی است که نیازمند تخصص، تحصیلات آکادمیک و توانایی‌های ذهنی هستند؛ مانند شرکت‌های حسابداری، حقوقی، خدمات آموزشی، پزشکی، فناوری اطلاعات و ... .

سه شرط مهمی که برای اخذ مجوز حرفه‌ای یا خدماتی لازم است، عبارتند از: داشتن یک کفیل اماراتی، وجود حداقل یک سرمایه‌گذار و داشتن مدرک تحصیلی مرتبط.

نکته مهم: توجه داشته باشید که وجود کفیل، باعث نخواهد شد که وی در مالکیت شرکت سهیم باشد؛ بلکه متقاضی می‌تواند مالک صددرصدی شرکت خود باشد. از نام کفیل تنها در قرارداد استفاده خواهد شد و این شخص هیچ دسترسی‌ای به حساب و اطلاعات شرکت نخواهد داشت.

مجوز تجاری (Commercial License): مجوز تجاری برای تمام کسب و کارهایی که قصد خرید و فروش کالا و خدمات را در دبی دارند، الزامی است. با اخذ این مجوز امکان واردات و صادرات کالاهای مختلف تجاری، تجهیزات، خودرو، مواد غذایی و ... را خواهید داشت. حتی می‌توانید در حوزه املاک نیز فعالیت داشته و خرید و فروش کنید.

در رابطه با نوع مالکیت این نوع شرکت نیز باید بگوییم که هم می‌توانید به صورت 100% و هم 51% به 49%، ثبت شرکت کنید. در صورت انتخاب روش دوم، شما تنها مالک 49% شرکت خود خواهید بود و باقی سهام مختص کفیل اماراتی خواهد بود.

 

داشتن چه شرایطی برای ثبت شرکت در دبی لازم است؟

شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت شرکت در دبی به هیچ وجه پیچیده و دشوار نیستند. مهم‌ترین این شروط عبارتند از:

متقاضی ثبت شرکت در دبی باید در بازه سنی بین 18 تا 60 سال باشد.

از تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه‌های اصلی و جانبی ثبت شرکت در دبی، برخوردار باشد.

در رابطه با برخی مشاغل حتی امکان ثبت شرکت بدون داشتن کفیل اماراتی نیز وجود دارد و براساس قوانین لایسنس اماراتی که به تازگی اصلاح گردیده است، متقاضیان می‌توانند مالکیت صددرصدی شرکت خود را نیز به عهده بگیرند.

البته تمامی این شرایط ذکر شده مربوط به شروط عمومی هستند که متقاضیان باید برای ثبت شرکت در دبی داشته باشند. علاوه بر این موارد، گاه برخی شرایط خاص نیز براساس نوع شرکت مد نظر برای ثبت، از متقاضیان خواسته می‌شود. به همین دلیل هم بهتر است برای اطلاع از تمامی شروط مورد نیاز، با افراد کاردان در این زمینه مشورت کنید. مشاوران اقلیما در این خصوص راهنمای شما خواهند بود. با ما تماس بگیرید.

 

صفر تا صد مراحل ثبت شرکت در دبی

اگر قصد ثبت شرکت در دبی را دارید، بهترین کار اقدام از طریق آژانس و یا موسسه مهاجرتی معتبر است. به دلیل وجود فرم‌های قانونی و مسلط بودن کارشناسان این موسسات، روند ثبت شرکت سریع‌تر طی شده و بدون بروز مشکلات قانونی و اداری، تمامی پروسه با موفقیت طی خواهد شد. در این زمینه متخصصان و وکلای گروه اقلیما می‌توانند شما را به بهترین نحو راهنمایی و همراهی کنند.

برای اینکه با روند ثبت شرکت در گروه اقلیما آشنا شوید، در ادامه این مقاله به شرح کامل مراحلی که طی خواهد شد، می‌پردازیم. تمامی این مراحل به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

·         مرحله تشکیل پرونده و بررسی شرایط متقاضی

·         مرحله ثبت شرکت و اخذ مجوزهای لازم

·         مرحله اخذ اقامت دائم برای متقاضی و خانواده وی

 

مرحله اول: تشکیل پرونده و بررسی شرایط متقاضی

در این مرحله با مراجعه متقاضی به دفتر گروه اقلیما تمامی خواسته‌ها، شرایط و اهداف متقاضی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و بررسی می‌شود. در این جلسه مشاوره نوع شرکت مد نظر، نام آن، نوع مجوزهای لازم، هزینه‌های مختلف ثبت شرکت و تمامی مدارکی که مورد نیاز خواهد بود مشخص شده و پرونده متقاضی برای اجرا، ثبت خواهد شد.

پس از تنظیم و تشکیل پرونده، در تمامی مراحل متقاضی می‌تواند با کارشناسان اقلیما تماس گرفته و پرونده خود را پیگیری کند و یا برای تغییر برخی از جزئیات ثبت شرکت اقدام کند. کارشناسان اقلیما نیز در صورت نیاز با متقاضی تماس گرفته و برای رفع مشکلات موجود و یا ارائه مدرکی به خصوص، با وی در ارتباط خواهند بود.

مرحله دوم: ثبت شرکت و اخذ مجوزهای لازم

در مرحله دوم، کارهای اداری ثبت شرکت آغاز خواهد شد. برای متقاضی ویزای توریستی، بلیط پرواز و هتل رزرو شده و مقدمات ورود وی به دبی فراهم خواهد شد. روند اداری با کمک کارشناسان اقلیما طی شده و با تایید سازمان توسعه اقتصادی دبی (DED مجوزهای لازم دریافت خواهد شد.

مرحله سوم: اخذ اقامت دائم برای متقاضی و خانواده وی

در مرحله نهایی هم با ارائه مدارک مورد نیاز، کارت اقامت امارات برای متقاضی صادر می‌شود. پس از افتتاح حساب بانکی بین‌المللی برای شرکت و آغاز فعالیت، متقاضی می‌تواند برای اخذ اقامت دائم همسر و فرزندان خود نیز اقدام کند.

 

هزینه‌های ثبت شرکت در دبی

در مسیر ثبت شرکت در دبی، هزینه‌های مختلفی وجود دارد که باید پرداخته شود. برخی از این هزینه‌ها مانند اجاره دفتر، اخذ مجوزهای لازم، نوع شرکت انتخابی و ... جز هزینه‌های اصلی هستند و برخی مانند گرفتن ویزای توریستی، رزرو هتل و بلیط پرواز، هزینه صدور آی دی کارت و ... هزینه جانبی محسوب می‌شوند.

با اینکه هزینه دقیق ثبت شرکت در دبی را باید پس از مشاوره تخصصی و بررسی شرایط متقاضی اعلام کرد، اما در ادامه این بخش قصد داریم به تشریح حدود قیمت برخی از این هزینه‌ها بپردازیم.

عنوان

حدود هزینه‌ها

ثبت نام تجاری شرکت

777 درهم

ارائه تاییدیه اولیه

257 درهم

اخذ مجوز

با توجه به نوع مجوز از 10 هزار تا 50 هزار درهم متغیر است.

سرمایه اولیه مورد نیاز

حداقل 1000 درهم

هزینه‌های ثبت دفتری شرکت

حدودا 9 تا 10 هزار درهم

اجاره دفتر

متغیر از 7 هزار درهم تا 10 هزار درهم

اخذ ویزای توریستی دبی

350 درهم

اخذ اقامت سه ساله دبی

1200 درهم

گرفتن ID کارت امارات

378 درهم

تغییر دادن نوع ویزا

675 درهم

مهر ویزا

870 درهم

آزمایشات پزشکی

350درهم

 


 

سوالات متداول

مدت زمان تقریبی ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

معمولا تمام کارهای ثبت دفتری و اداری شرکت در دبی یک الی چهار هفته طول می‌کشد و پس از آن متقاضی می‌تواند برای خود و خانواده، اقامت دائم دبی را اخذ کند.

آیا داشتن کفیل برای ثبت شرکت در دبی الزامی است؟

داشتن کفیل با تابعیت امارات برای ثبت هر نوع شرکتی در امارات الزامی نیست. تنها افرادی که برای ثبت شرکت خود ملزم به اخذ مجوز صنعتی و حرفه‌ای هستند، باید دارای کفیل اماراتی باشند.

حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

ثبت شرکت در دبی هزینه‌های مختلفی دارد که باید براساس نوع شرکت و تقاضای افراد مشخص شود. ولی میزان سرمایه اولیه‌ای که برای راه‌اندازی خواسته می‌شود، 1000 درهم است.

گلدن ویزای یونان

 

گلدن ویزای یونان چیست؟ چگونه می‌توان گلدن ویزای یونان را گرفت؟ با اخذ گلدن ویزای یونان از چه مزایایی بهره‌مند می‌شویم؟ چه مدارکی را برای دریافت گلدن ویزای یونان باید ارائه کرد؟ شرایط مورد نیاز برای اخذ گلدن ویزای یونان چیست؟ چه روش‌های سرمایه‌گذاری‌ای برای گرفتن گلدن ویزای یونان وجود دارد؟ آیا با گرفتن گلدن ویزای یونان می‌توان تابعیت و پاسپورت یونانی دریافت کرد؟ چقدر طول می‌کشد تا بتوان گلدن ویزای یونان را گرفت؟

کشورهای اروپایی برای مهاجرت به خارج از کشور، از بهترین گزینه‌ها هستند؛ با وجود پیمان‌هایی چون شنگن و اتحادیه‌ی اروپا، ساکنین و شهروندان کشورهای عضو از مزایای زیادی برخوردارند و می‌توانند به سادگی برای سفر، تجارت، کار، زندگی و ... در حوزه‌های مشخص شده اقدام کنند. یکی از کشورهایی که هم عضو اتحادیه‌ی اروپاست و هم عضو معاهده‌ی شنگن، یونان است. به همین جهت هم مقصدی عالی برای مهاجرت کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، تاجران و ... است.

یونان از جمله کشورهای باقدمت و باستانی جهان است که در دوره‌های تاریخی مختلف، افتخارآفرینی‌های بسیاری داشته و توانسته القابی چون مهد فرهنگ، دموکراسی، فلسفه، معماری و علم دانش را از آن خود کند. این کشور که در جنوب شرقی دریای مدیترانه و جنوبی‌ترین بخش شبه جزیره‌ی بالکان قرار دارد، روش‌های مختلفی را برای پذیرش مهاجران از سرتاسر دنیا در نظر گرفته‌ است. در این مقاله به بررسی کامل گلدن ویزای یونان، به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با گلدن ویزای یونان

برنامه‌های مهاجرتی بسیاری برای کشورهای مختلف وجود دارد که هر یک براساس شرایط افراد، اقدام به پذیرش متقاضیان می‌کنند. در برخی از برنامه‌های مهاجرتی تخصص و استعداد کاری متقاضی لحاظ می‌شود، در برخی توان علمی و در برخی امکان سرمایه‌گذاری و کارآفرینی افراد. گلدن ویزای یونان نیز از جمله برنامه‌های مهاجرتی‌ای است که دولت یونان برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های مختلف املاک، مستغلات، کسب و کار تجاری و ... شروع به اجرای آن کرده است.

گلدن ویزای یونان به متقاضیان دارای سرمایه کافی اجازه‌ی اقامت دائم به همراه خانواده‌شان را در یونان و سایر کشورهای حوزه‌ی شنگن و اتحادیه‌ی اروپا می‌دهد. یونان کشوری با هزینه‌های معقول برای زندگی، کار و تحصیل است و به نسبت بیشتر کشورهای اروپایی، هزینه‌های زندگی در آن مقرون به صرفه است. از طرفی اخذ گلدن ویزای یونان دارای شرط حضور نیست و الزامی ندارد که حتما متقاضی در این کشور ساکن شود.

برای دریافت گلدن ویزای یونان، چند حوزه‌ی مختلف برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود؛ این حوزه‌ها عبارتند از:

·         خریداری ملکی با حداقل ارزش 250 هزار یورو در یکی از شهرهای کشور یونان. (قیمت خرید ملک در برخی از مناطق از یکم ماه می سال 2023 تغییر خواهد کرد. توضیحات بیشتر در ادامه بیان خواهد شد.)

·         اجاره کردن یک ملک به مدت 10 سال با ارزش حدود 250 هزار یورو. (هر 5 سال باید قرارداد اجاره تمدید شود.)

·         ثبت شرکت در یونان با حداقل سرمایه 400 هزار یورو و ایجاد شغل برای حداقل 10 نفر ساکن در یونان.

·         سرمایه‌گذاری کردن در اوراق قرضه دولتی (صندوق‌های سرمایه‌گذاری) یونان به مبلغ حداقل 400 هزار یورو.

·         سرمایه‌گذاری کردن در اوراق قرضه یا سهام شرکت‌های موجود در کشور یونان به مبلغ حداقل 400 هزار یورو.  

·         سرمایه‌گذاری کردن در یکی از اموال فکری مانند برند، اختراع یا نوآوری جدید. (حداقل 400 هزار یورو)

·         سپرده گذاری کردن در یکی از بانک‌های یونانی به مدت 3 سال و به میزان حداقل 400 هزار یورو.

اخذ گلدن ویزای یونان بیشتر از طریق خرید ملکی به ارزش 250 هزار یورو و یا چند ملک که مجموع ارزش آنها 250 هزار یورو باشد، رایج است؛ چرا که کمترین میزان سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود. نه تنها در میان ایرانیان، بلکه در میان شهروندان سایر کشورهای غیراروپایی نیز این روش مرسوم بود و افزایش خرید خانه در نهایت سبب افزایش قیمت ملک در یونان و کاهش توان خرید شهروندان یونانی شد.

به همین دلیل نیز نخست وزیر این کشور در سال 2023 اعلام کرد که در برنامه مهاجرتی گلدن ویزای یونان پس از تاریخ یکم ماه می سال جاری، برخی تغییرات اعمال خواهد شد. از جمله این تغییرات می‌توان به افزایش رقم سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای خرید ملک اشاره کرد. از این تاریخ به بعد دیگر امکان خرید ملک به قیمت 250 هزار یورو در برخی از شهرهای بزرگ یونانی مانند آتن، تسالونیکی، میکونوس و سانتورینی وجود نخواهد داشت و برای اخذ گلدن ویزای یونان متقاضیان باید ملکی به ارزش 500 هزار یورو خریداری کنند.

از دیگر تغییراتی که در برنامه گلدن ویزای یونان اعمال شد، امکان خرید چندین ملک می باشد. همانطور که گفتیم در گذشته تمامی متقاضیان می‌توانستند در مناطق مختلف چندین خانه به ارزش 250 هزار یورو خریداری کنند اما پس از تاریخ 1 می 2023، دیگر امکان خرید چندین ملک به ارزش 500 هزار یورو در شهرهای ذکر شده وجود نخواهد داشت. از این پس تنها در شهرهایی که افزایش قیمت شامل آنها نشده و هنوز می‌توان با خرید ملکی به ارزش 250 هزار یورو گلدن ویزا گرفت، می‌توان چندین ملک خرید.

لازم به ذکر است که افرادی که پیش از تاریخ 30 آپریل 2023 حدود 10 درصد سپرده ملکی خود را پرداخت کرده‌اند، می‌توانند بدون نگرانی ادامه‌ی معامله خود را انجام دهند و حتی در مناطقی که شامل افزایش قیمت شده‌اند، ملکی به ارزش 250 هزار یورو خریده و گلدن ویزای یونان را دریافت کنند.

در سری قانون‌های تغییر یافته‌ی برنامه‌ی گلدن ویزای یونان، شرط حضور متقاضی اصلی نیز برداشته شده و افراد می‌توانند در صورت عدم تمایل به سفر به یونان برای انجام کارهای اداری و خرید ملک، تنها با دادن یک وکالت رسمی به فردی دیگر، در کشور خود حضور پیدا کرده و ملک خود را خریداری کنند. لازم به ذکر است که معامله صورت گرفته باید به کنسولگری ذی‌صلاح یونان ارائه شود و تاییدیه لازم را دریافت کند.

 

دریافت گلدن ویزای یونان چه مزایا و معایبی دارد؟

پیش از اقدام به انجام هر کاری، انجام یک سری تحقیق و بررسی‌ها برای به صرفه بودن آن و یا مزایایی که به همراه دارد، الزامی است. متقاضی باید بداند که چه چیزهایی در انتظار وی است و با مزایا و نتیجه عمل خود آشنا شود. در رابطه با گلدن ویزای یونان نیز به همین صورت. متقاضی باید بداند که با اخذ گلدن ویزای یونان از چه مزایایی بهره‌مند خواهد شد. از این رو در ابتدا به بررسی مزایا خواهیم پرداخت که عبارتند از:

  • اخذ اقامت دائم متقاضی .
  • امکان اخذ اقامت دائم برای اعضای خانواده، والدین و حتی والدین همسر خود.
  • امکان اخذ ویزا برای فرزندان زیر 21 سال. (اگر فرزند شما زیر 24 سال بوده و دانشجو باشد، برای وی نیز می‌توانید اقامت یونان را بگیرید.)
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا یونانی.
  • عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلی و یا سوابق شغلی.
  • امکان سفر آزادانه به کشورهای حوزه‌ی شنگن و عدم نیاز به گرفتن ویزا.
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی برای سرمایه‌گذاری.
  • عدم وجود شرط حضور پس از اخذ گلدن ویزای یونان برای تمدید ویزا.
  • حفظ سرمایه و جلوگیری از کاهش ارزش آن.
  • بهره‌مندی از خدمات رفاهی، درمانی، اجتماعی کیفیت بالا.
  • بهره‌مندی از مزایای مالیاتی در یونان.
  • امکان اخذ شهروندی و تابعیت دائمی یونان.
  • زندگی در کشوری با هزینه‌های مقرون به صرفه و کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی.

در کنار تمامی ای مزایایی که بهره‌مند خواهید شد، باید از معایب گرفتن گلدن ویزای یونان نیز مطلع باشید. معایب و محدودیت‌هایی که تا زمان اخذ شهروندی یونان خواهید داشت عبارتند از:

  • عدم داشتن اجازه‌ی کار و کسب درآمد در یونان. (البته داشتن درآمد حاصل از سهام شرکتی که در یونان خریداری کردید و یا پول ملکی که آن را به اجاره داده‌اید، مجاز است.)
  • عدم داشتن اجازه‌ی فروش ملکی که خریداری شده است و یا عدم داشتن اجازه‌ی خروج سرمایه از بانکی که در آن سپرده گذاری کرده‌اید یا شرکتی که سهام آن را خریده‌اید و ... . 
  • پایین‌تر بودن سطح رفاه و کیفیت زندگی در یونان، به نسبت کشورهای اروپایی دیگر.

 

شرایط مورد نیاز برای اخذ گلدن ویزای یونان چیست؟

برای اینکه بتوانید برای دریافت گلدن ویزای یونان اقدام کنید، علاوه بر داشتن میزان سرمایه کافی باید دارای برخی شرایط باشید که عبارتند از:

  • سن متقاضی باید بالای 18 سال تمام باشد.
  • متقاضی نباید دارای سابقه کیفری در کشور محل سکونت و یونان باشد.
  • دارای شهروندی کشوری خارج از اتحادیه‌ی اروپا باشد.
  • بتواند بیمه درمانی با پوشش کافی برای خود و همراهان خود از یک شرکت بیمه‌ای معتبر در یونان تهیه کند.

 

مدارک لازم برای گرفتن گلدن ویزای یونان

پس از خرید ملک و یا انجام سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی مدنظرتان، باید مدارک زیر را برای دریافت گلدن ویزای یونان، تحویل سفارت و یا کنسولگری این کشور دهید. لیست مدارک مورد نیاز عبارت است از:

  • گواهی تمکن مالی کافی برای اثبات امکان پرداخت و تامین هزینه‌های زندگی و اقامت متقاضی و همراهان وی.
  • برگه اثبات پرداخت خرده هزینه‌های دولتی مانند: مالیات انتقال سند، دفترخانه، اداره شهرسازی و ... .
  • پاسپورت متقاضی با اعتبار کافی. (بدون خط خوردگی یا آسیب‌دیدگی)
  • ارائه عکس 4*3 با پس‌زمینه‌ی سفید.
  • تکمیل فرم آنلاین درخواست.
  • ارائه انگیزه‌نامه جهت اثبات هدف متقاضی از اخذ گلدن ویزا و مهاجرت به یونان.
  • اثبات داشتن محل اقامت در یونان پس از دریافت گلدن ویزا.
  • داشتن بیمه درمانی با پوشش کافی.

پس از تحویل این مدارک به سفارت، معمولا 40 الی 60 روز بررسی پرونده و صدور گلدن ویزای یونان طول خواهد کشید.

 

آیا با اخذ گلدن ویزای یونان می‌توان پاسپورت یونانی گرفت؟

بله؛ پس از تحویل مدارک به سفارت و اخذ گلدن ویزای یونان، در ابتدا ویزای اقامت موقتی با اعتبار 5 ساله برای متقاضی صادر خواهد شد. در طول این مدت متقاضی اجازه‌ی فروش، خروج سرمایه و یا برداشت سپرده از بانک را نخواهد داشت و در صورت انجام آن، ویزای وی باطل خواهد شد.

پس از گذشت 7 سال، در صورت عدم خروج سرمایه‌گذاری و عدم داشتن سابقه کیفری متقاضی می‌تواند برای شرکت در آزمون شهروندی یونان که مجموعه‌ای از سوالات پیرامون فرهنگ، تاریخ و ... یونان است، اقدام کند. در نهایت نیز شهروندی و پاسپورت یونان برای وی صادر خواهد شد.

 

سوالات متداول

چقدر طول می‌کشد تا متقاضی بتواند گلدن ویزای یونان را دریافت کند؟

پس از انجام پروسه سرمایه‌گذاری و یا خرید ملک در یونان، معمولا 40 الی 60 روز کاری گرفتن گلدن ویزای یونان طول خواهد کشید. البته این بازه براساس حجم کاری سفارت ممکن است تغییر کند.

مهم‌ترین مزایای اخذ گلدن ویزای یونان چیست؟

امکان اخذ اقامت دائم یونان و اروپا برای متقاضی و نیز اعضای خانواده‌ی وی مانند همسر، فرزندان زیر 21 سال، والدین و حتی والدین همسر.

آیا برای خرید ملک لازم است تا خود متقاضی در یونان حضور پیدا کند؟

خیر؛ براساس تغییراتی که در قانون گلدن ویزای یونان در سال اخیر صورت گرفت، دیگر نیازی به حضور شخص متقاضی نیست و می‌تواند با دادن وکالت به دیگری، در این کشور سرمایه‌گذاری کند.

 سایت: https://eqlimagroup.com

شماره تماس: 02191006550